Nordens största trädgårdskedja utökar sitt utbud i storstadsområdet med två popup-butiker. Till årets högsäsong öppnar Plantagen i Sickla och i Bromma Blocks. Båda butikerna kommer att ha öppet från april till slutet av augusti.
Plantagen har idag 43 butiker i Sverige. På grund av ett ständigt ökande växtintresse bland människor i och runt Stockholmsområdet etablerar Plantagen nu två nya tillfälliga butiker under utomhussäsongen.
Plantagen ska finnas där människor är
Ann-Christin Edling Jönsson är Country Operations Manager för Plantagen i Sverige, och hon har höga förväntningar på de nya etableringarna.
– Både Sickla och Bromma Blocks är väletablerade köpcentrum som folk känner väl. Förra årets popup-butik i Farsta har gett oss många bra erfarenheter som vi tar med oss i våra kommande etableringar. Nu kan vi anpassa utbudet ännu bättre och vi har stor tilltro till att kunderna kommer att uppskatta att träffas på ännu fler ställen, säger Ann-Christin Edling Jönsson.
Väl emottagen i Sköndal
Strax före jul förra året öppnade Plantagen en butik i Sköndal söder om Stockholm. Trädgårdscentret har tagits emot väl och framgången bidrar till att Plantagen vill etablera butiker på ännu fler nya platser.
– Kunderna har tagit emot oss med öppna armar och det har verkligen varit en fantastisk upplevelse att ta del av. Det är väldigt trevligt att så många kunder väljer att besöka oss. Självklart är det tack vare gedigna insatser från våra medarbetare, säger Ann-Christin Edling Jönsson.
Behov av mer personal
Den tillfälliga butiken i Bromma Blocks blir ett komplement till Plantagen Bromma. Sickla är ett nytt område för den nordiska trädgårdscenterkedjan och närmaste Plantagenbutik finns i Värmdö.
– Vi ser fram emot att testa dessa nya områden och kommer att göra vårt allra bästa för att våra kunder ska få en inspirerande och bra köpupplevelse hos oss, avslutar Ann-Christin Edling Jönsson.
Popup-butiken i Bromma Blocks kommer att rymma växter, krukor och tillbehör på hela 2 500 kvadratmeter. De tillfälliga lokalerna i Sickla uppgår till 1 800 kvm. Enligt planen ska båda popup-butikerna ha öppet under hela högsäsongen, från april till augusti. Sökandet efter medarbetare är redan i gång och totalt kommer det att behövas ett 30-tal personer som ska ansvara för verksamheten tillsammans med erfarna medarbetare från närliggande butiker.