The Park lanserar nytt koncept för att aktivera ledig kapacitet i kontor.
När bolag efter pandemin går in i ett nytt hybridbaserat arbetssätt uppstår en hel del ledig kapacitet i kontorsytor och många företag har fått ett eller ett par våningsplan över i sina fastigheter. En utmaning som samtidigt öppnar upp för nya intäktsströmmar i kombination med innovation och ett stärkt varumärke och employer brand.
Årets Coworking Space, The Park, slår i april upp dörrarna för en ny coworkinganläggning i Hammarby Sjöstad. En nischad innovationshubb för digitala medier och MetaVerse öppnas tillsammans med Goodbye Kansas huset “House of Wonders”.
Vi aktiverar ett ledigt våningsplan med coworking, service, event och andra mervärden samtidigt som Goodbye Kansas får en hyresgäst som bidrar till att förstärka sin roll inom branschen och gentemot framtidens talanger inom området.
Helena Rex, VD för The Park beskriver upplägget där The Park hanterar all facilitet av uthyrningen och samtidigt fyller lokalen med innovativa människor som bidrar till härligt stämning, networking och ett levande community på arbetsplatsen.
– Jag är mycket glad att ta vidare vår innovationsresa genom att nu lansera The Park PopUP, ett helt nytt koncept i branschen där det bästa av två världar möts – Coworking i en fantastisk dynamisk miljö i samarbete med större företag som starkt bidrar till att människor, team och företag växer, säger Helena Rex.
– Med flexibilitet och innovationskraft erbjuder vi företag som har fått ledig yta att aktivera den med nya intäkter och attraktivt innehåll som bidrar till stärkt varumärke och employer branding. Den här typen av innovationsinitiativ med hubbar har länge varit ett framgångsrikt arbetssätt för de riktigt stora bolagen men en möjlighet som nu öppnas upp för alla som efter pandemin fått ledig kapacitet i sina kontorsytor, säger Mikael Ahlström, grundare av The Park.
.